10 év, 50 millió hívás. Másnak ezek csak számok, de a hívásfogadó központok munkatársai a számok mögött hosszú, gyakran kimerítő szolgálatokat, újabb és újabb megoldandó feladatokat látnak.
10 év, 50 millió hívás. Másnak ezek csak számok, de a hívásfogadó központok munkatársai a számok mögött hosszú, gyakran kimerítő szolgálatokat, szeretteik nélkül töltött hétvégéket és ünnepnapokat, folyamatos képzéseket, újabb és újabb megoldandó feladatokat látnak.
És látnak bajba jutott embereket, hozzátartozóik életéért, egészségéért, testi épségéért aggódó, évek vagy akár egy élet munkája során megszerzett vagyontárgyaikat féltő állampolgárokat, időjárási katasztrófa pusztító nyomait, égő épületeket, balesetet szenvedő embereket és járműveket. Látnak gyermekeket, felnőtteket, időseket, akik a segítségüket kérik. És természetesen látják azokat is, akik indokolatlanul, ok nélkül vagy akár szórakozásból vesznek el értékes perceket olyanok elől, akik valóban segítségre szorulnak.
2024. december 10-én az esti órákban a szombathelyi Hívásfogadó Központba érkezett egy segélyhívás Budapestről. A bejelentő egészségügyi panaszokkal küzdő idősebb hozzátartozójához kérte a Mentőszolgálat segítségét. Egy átlagos hétköznap este, egy átlagos bejelentés. Ami különlegessé tette, hogy 2014. március 13-a, a hívásfogadó központok működésének kezdete óta 50 milliomodik alkalommal hangzott el a „Segélyhívó Központ. Jó napot kívánok! Miben segíthetek?” beköszönés.
Köszönjük a hívásfogadó központokban, a tevékenység-, a mentés- és műveletirányításban dolgozó munkatársainknak azt az elhivatottságot, kitartást és erőt, amellyel nap mint nap kifogyhatatlan energiával fáradoznak a bajba jutott állompolgárok megsegítésén.
A fotón Turi Ágnes munkavállaló, az 50 milliomodik segélyhívás fogadója.
(Az ORFK RFI Ügyeleti Főosztály 112-es hírlevele)