A segélyhívó szám helyes használatával kapcsolatos ismeretek átadását nem lehet elég korán kezdeni.
2024. december 26-án kora délután egy hatéves kislány tárcsázta a 112-es segélyhívó számot, aki elmondta, hogy édesanyja rosszul érzi magát.
A miskolci Hívásfogadó Központ munkatársa pontosította az esemény helyszínét, rögzítette a gyermek által elmondottakat, majd soron kívül elektronikus adatlapot továbbított a Közép-magyarországi Regionális Mentőszervezet Központi Irányító Csoport felé és konferenciabeszélgetést kezdeményezett az illetékes készenléti szerv bevonásával. A hívásfogadó és a mentőszolgálat munkatársa is higgadtan, empatikusan és szakszerűen kezelték a bejelentést, amelynek következtében az édesanya rövid időn belül egészségügyi ellátásban részesülhetett.
Kiemelendő a hatéves gyermek talpraesettsége, higgadtsága. Ez a hívás is bizonyítja, hogy a 112-es segélyhívó szám helyes használatával kapcsolatos ismeretek átadását nem lehet elég korán kezdeni. A korosztályi sajátosságoknak megfelelően lehet és kell tanítani mindenkit, hogy mikor, hogyan kell hívni a segélyhívó számot! Büszkék vagyunk Rád, Nini!
(Az ORFK RFI Ügyeleti Fõosztály 112-es hírlevele)